5 grunner til hvorfor alle bedrifter trenger en nettside

Det kan være ulike årsaker til hvorfor du ikke har bygd en nettside enda. For mye arbeid og lite tid, for dyrt eller for vanskelig. Realiteten er at det trenger ikke være så vanskelig eller dyrt å skaffe seg den profesjonelle nettsiden for bedriften din. For å gjøre det enda enklere for deg – å…

1. En nettside vil gi deg nye kunder og dermed økt omsetning

På forbrukermarkedet gjør hele 81% research av en bedrift eller tjeneste på internett før de foretar en kjøpsbeslutning. På B2B-markedet (bedriftsmarked) er tallet enda høyere igjen med 90%, og disse Googler i snitt 12 ganger før et kjøp. Hva forteller det deg? Sørg for at din merkevare er synlig på nett når den potensielle kunden ønsker å løse sitt problem. Uten en nettside vil det ikke være mulig å kapre din andel av dette markedet.

Nettsiden er tilgjengelig 24/7/365, både i og utenfor arbeidstiden. Den hjelper deg å konvertere mer av dine eksisterende henvisninger gjennom referanser, da de fleste gjør sin egen research og sammenligner deg mot konkurrentene.

2. Skap troverdighet til bedriften din – bare ved å ha en nettside

Kjøperen er en skeptiker, det er faktisk slik 56% har uttalt at de ikke stoler på bedrifter uten en nettside. Å ha en god nettside vil raskt øke kredibiliteten din som en legitim og aktuell bedrift.

Førsteinntrykk teller, og nettsider gir deg muligheten til å lage et sterkt inntrykk med en god introduksjon av bedriften din. Nettsiden hjelper deg å vise frem din ekspertise og posisjonere bedriften din på en bra måte. Bruk den som ditt nummer en verktøy for å skille deg ut i mengden.

3. Det er ikke så vanskelig, eller så dyrt, som du tror

Du trenger ikke å være så teknisk anlagt for å få en nettside. De aller fleste bedrifter som jobber med webutvikling, har enkle prosesser som gjør det raskt og smertefritt for deg.

Nettsiden er kostnadseffektiv. Den gir deg en bedre avkastning på kronen (ROI) enn noen annen form for markedsføring. Hvis du skal markedsføre bedriften din, så bør nettsiden være din første prioritet. Over tid vil den relativt lave investeringen i nytt bedriftsnettsted betale utbytte ved å føre deg til nye kunder og bygge merkevaren din.

4. Å ha en nettside sparer deg tid

Enten du sender e-post, tar telefonsamtaler, eller sender ut ulike forslag – kommunisere med potensielle kunder tar tid. Nettsiden din kan spare deg den tiden med å svare på ofte stilte spørsmål eller eventuelt henvendelser. Hva betyr dette for deg? Du kan bruke mer av tiden din på andre verdifulle arbeidsoppgaver.

5. Posisjoner deg selv og ha kontroll over merkevaren din

En nettside fungerer som en plattform for din kommunikasjon og former den potensielle kunden sin persepsjon (inntrykk) av bedriften på en måte som sosiale mediekanaler ikke kan gjøre. Plattformen gir deg muligheten til å posisjonere seg selv i markedet, slik at du kan få akkurat den typen kunde du ser etter.